piątek, 22 lipca 2011

Miasto kości. Trylogia Dary Anioła. Tom 1 - Cassandra Clare

Wydawnictwo: MAG
Ilość stron: 510
Okładka: miękka
Rok wydania: 2009
Moja ocena: 6/6

Tysiące lat temu, Anioł Razjel zmieszał swoją krew z krwią mężczyzn i stworzył rasę Nephilim, pół ludzi, pół aniołów. Mieszańcy człowieka i anioła przebywają wśród nas, ukryci, ale wciąż obecni, są naszą niewidzialną ochroną. Nazywają ich Nocnymi Łowcami. Nocni Łowcy przestrzegają praw ustanowionych w Szarej Księdze, nadanych im przez Razjela. 
Ich zadaniem jest chronić nasz świat przed pasożytami, zwanymi demonami, które podróżują między światami, niszcząc wszystko na swej drodze. Ich zadaniem jest również utrzymanie pokoju między walczącymi mieszkańcami podziemnego świata, krzyżówkami człowieka i demona, znanymi jako wilkołaki, wampiry, czarodzieje i wróżki. W swoich obowiązkach są wspomagani przez tajemniczych Cichych Braci. Cisi Bracia mają zaszyte oczy i usta i rządzą Miastem Kości, nekropolią znajdującą się pod ulicami Manhattanu, w której leżą zmarli Łowcy. Cisi Bracia prowadzą archiwa wszystkich Łowców Cieni, jacy kiedykolwiek żyli. Strzegą również trzech boskich przedmiotów, które anioł Razjel powierzył swoim dzieciom. Jednym z nich jest Miecz. Drugim Lustro. Trzecim Kielich. 
Od tysięcy lat Cisi Bracia strzegli boskich przedmiotów. I było tak aż do Powstania, wojny domowej, pod przywództwem zbuntowanego Łowcy, Valentine`a, który niemal na zawsze zniszczył tajemny świat Łowców. I mimo że od śmierci Valentine`a minęło wiele lat, rany, jakie zostawił, nigdy się nie zabliźniły. Od Powstania minęło piętnaście lat. Jest upalny sierpień w tętniącym życiem Nowym Jorku. W podziemnym świecie szerzy się wieść, że Valentine powrócił na czele armii wyklętych. A Kielich zaginął...



Książka ta długo stała na mojej półce. Niedawno czytając, któryś z zaprzyjaźnionych blogów przypomniałam sobie o niej i uznałam, że czas się za nią zabrać.
I bardzo dobrze!
Bo książka świetna. Pięknie rozbudowana, pełna i spójna. Okropnie mi żal, że nie mam na półkach kolejnych części bo jestem bardzo ciekawa co dalej. 
Mam rozpoczętych zbyt wiele serii, zaraz zacznę się w nich gubić.
Dary Anioła polecam bardo serdecznie!

5 komentarzy:

  1. Czytałam, ale mnie nie zachwyciła, ot lekkie czytadło, które szybko się zapomina :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedna z moich ulubionych serii. Juz sie nie moge doczekać piątej części.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i muszę przyznać że jest to jedna z moich ulubionych serii w gatunku fantastyki ;) Pozdrawiam! skarbnicaksiazek.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie ta książka stoi już ponad rok i nadal nie mam czasu się za nią zabrać. Teraz mi bardzo narobiłaś chętki :P

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...