czwartek, 15 sierpnia 2013

Kochanice króla - Philippa Gregory

Król Henryk VIII Tudor to jedna z najciekawszych postaci historycznych. Choć od jego śmierci minęło ponad 450 lat, zarówno życie osobiste monarchy, jak i okres rządów nie przestają fascynować. Ten uwielbiający karty i grę w kości hazardzista, bezwzględny tyran i wielki kobieciarz miał sześć żon oraz liczne romanse. Powieść "Kochanice króla" ukazuje sekrety burzliwego związku władcy z jego drugą z kolei żoną, Anną Boleyn. Piękna dama dworu, walcząc o serce króla i koronę z własną siostrą Marią, nie zawaha się uciec do niegodziwości, intryg i zdrady... Philippa Gregory po mistrzowsku przedstawia nie tylko zawiłości pałacowego życia, lecz także polityczne i religijne konflikty ówczesnej Europy. "Kochanice króla" to barwny i sugestywny obraz szokujących zwyczajów panujących na dworze najsłynniejszego króla Anglii.

To moja pierwsza styczność z powieściami Philippy Gregory. I mogę śmiało powiedzieć, że nie ostatnia. Bardzo przyjemnie się czytało. Dałam się porwać opowieści i przenieść w czasy Henryka VIII. Nie wiedzieć kiedy łyknęłam te 600 stron. Niezła odmiana po ogromnej ilości kryminałów, które ostatnio przeczytałam.
Kilka lat temu oglądałam film o tym samym tytule... mgliście pamiętam, że też mi się podobał.

1 komentarz:

  1. Od dawna chcę zapoznać się z książkami tej autorki, ale gdy już mam zamiar wypożyczyć jakąś w bibliotece to pojawiają się inne, które też koniecznie muszę przeczytać. I tak cały czas. Może w końcu mi się uda sięgnąć przynajmniej po kochanice króla.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...