niedziela, 16 września 2012

Mówca umarłych - Orson Scott Card

W 1830 roku po utworzeniu Gwiezdnego Kongresu automatyczny statek zwiadowczy przesłał ansiblem raport parametry planety którą badał mieściły się w przedziale odpowiednim dla życia ludzi. Pierwsi ludzie którzy zobaczyli nowy świat byli Portugalczykami z mowy Brazylijczykami z kultury i katolikami z wyznania. W roku 1886 zeszli z pokładu promu przeżegnali się i nadali planecie imię Lusitania co było starożytną nazwą Portugalii. W pięć dni później zorientowali się że niewielkie leśne zwierzęta które nazwali pequeninos - prosiaczki - wcale nie były zwierzętami. Po raz pierwszy od czasu Ksenocydu Robali popełnionego przez tego potwora Endera ludzkość napotkała obce inteligentne istoty... z Prologu Kontynuacja Gry Endera. Niezagrożona ludzkość zaczyna współczuć pokonanym napastnikom i skazuje Endera na banicję. Tymczasem otwartość Ziemian zostanie wystawiona na próbę przez kolejne zjawienie się obcych. Książka zdobyła prestiżowe nagrody Hugo i Nebul.

Czyta: Roch Siemianowski

To już nie było to samo co Gra Endera choć nadal niezłe. Za jakiś czas sięgnę po kolejne części. A może następne też zostaną zrobione w wersji audio.


2 komentarze:

  1. Przesłucham, nawet już mam. Mówisz, że to nie to? Mnie już pierwszy tom nie rzucił na kolana, chociaż wciągało. W sumie byłam zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś tutaj inaczej prowadzona opowieść. Na początku nie mogłam się odnaleźć. Nie rozumiałam gdzie się dzieje, kiedy... Później zrozumiałam... ale i tak było inaczej... ale oczywiście nie żałuję. A pierwsza część bardzo mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...