czwartek, 16 sierpnia 2012

Człowiek - Nietoperz - Jo Nesbo

Sydney - najstarsze miasto Australii, u swych początków - pierwsza angielska kolonia karna. Miasto o wielu twarzach. To właśnie tu przybywa norweski policjant Harry Hole, by wyjaśnić sprawę zabójstwa swej rodaczki, Inger Holter, która być może stała się ofiarą seryjnego mordercy. Z miejscowym policjantem, Aborygenem Andrew Kensingtonem, Harry poznaje dzielnicę domów publicznych, podejrzanych lokalików, w których handluje się narkotykami, ulice, po których snują się dewianci seksualni. Przytłoczony mnóstwem obrazów i informacji Norweg początkowo nie łączy ich w logiczną całość. Zrozumienie przychodzi zbyt późno i Harry za wyeliminowanie psychopatycznego zabójcy musi zapłacić wysoką cenę.

Pierwsza część cyklu o Harrym Hole. Przeczytane w postaci ebooka ponieważ książka póki co jest nie do dostania w tym wydaniu co okładka... a pozostałe części mam właśnie z tego wydania więc nie byłam zainteresowana poszukiwaniami starego wydania na allegro.
Opowieść niezła... jak na mój gust zbyt wiele "zjazdów" głównego bohatera... ale przynajmniej teraz mam pewność, że Harry był alkoholikiem. Kolejne części stoją na półce... przeczytam na bank.

P.S. wiem wiem... długo milczałam. Jakoś nie mogłam zabrać się za pisanie... czy choćby wklejanie informacji o tym co przeczytałam/wysłuchałam. Ostatnio głównie słucham. To co przeczytam czy wysłucham notuję tutaj na blogu w zakładce 2012 żeby nie zapomnieć co przeczytane... i kiedyś jednak to opisać.
Tak więc zebrałam się i właśnie kończę pierwszą notkę po długiej przerwie... może uda mi się nadrobić zaległości. Oczywiście bez przerwy zaglądam na wszystkie moje ulubione blogi i zbieram inspiracje do kolejnych lektur.

1 komentarz:

  1. Nie przepadam za tego typu książkami, więc sobie odpuszczę.
    Jaki tytuł! - Człowiek nietoperz :-)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...