środa, 18 czerwca 2008

Kochanice Króla

Kiedy tajemnicą poliszynela staje się rosnąca niechęć króla Henryka VIII do swej żony Katarzyny Aragońskiej, która nie potrafi dać mu męskiego potomka, seniorzy rodu Boleyn obmyślają chytry plan jak podwyższyć status i wpływy rodziny na dworze. Dwie siostry Boleyn - Anna (Natalie Portman) i Maria (Scarlett Johansson) mają zabiegać o względy króla (Eric Bana), tak by wybrał jedną z nich na swą kochankę. Jednak to co miało być próbą pomocy rodzinie przeradza się w bezwzględną rywalizację o miłość króla. Jego serce zdobywa ostatecznie Maria, która zostaje królewską nałożnicą i rodzi mu syna. Jednak niczym nie zrażona przebiegła i chorobliwie ambitna Anna nie ustaje w walce o przychylność władcy. Bez skrupułów i metodycznie realizuje swój plan: zostać królową Anglii. (filmweb.pl)

Fajny film. Miło spędzony czas. Nie znam zbyt dobrze historii... coś mi tam tylko świta, więc nie wnikam jak jest tu przedstawiona prawda historyczna... dla odbioru tego filmu to pewnie lepiej.

2 komentarze:

  1. winnata
    2008/06/30 13:02:00
    A ja właśnie chciałam na niego iść. A odejście od faktów jest podobno duże.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gość: Gośka, chello089074243085.chello.pl
    2009/05/11 12:18:12
    obejrzałam film
    i szczerze mówiąc sama nie wiem co o nim powiedzieć
    ogląda się całkiem fajnie, ale dla kogos , kto jak ja, wie cokolwiek więcej z historii tego okresu, jest on nie do zniesienia....
    tytuł bardziej mi zasugerował film o dwóch siostrach , ich uczuciach , walce o kochanego męzczyznę....żal, smutek jakis kompromis , zgode tuz przed smiercia Anny....myslę, ze mozna było z tego zrobic całkiem fajny psychologiczny, bo temat mógł byc nieźle poprowadzony
    a tak w sumie wszystko liźnietę po łebkach, nic do konca nie pokazane, czas historyczny z kilku lat wcisniety w ramy "chwili" dosłownie
    naprawdę szkoda.....
    chyba bym go nikomu nie polecała
    ups, rozpisałam sie, przepraszam
    dziękuje za twojego bloga, lubie tu wpaść

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...